پنج ایده ترکیب بندی برای عکاسی از پرندگان

برخی از اصول برای هر ژانر عکاسی اعمال می شود، از جمله بسیاری از تکنیک های خلاقانه و ترکیب بندی که استفاده می کنید. با این حال، متوجه شدم که هر ژانر تفاوت های ظریف و تفاوت های خاص خود را دارد. امروز، من می خواهم پنج تکنیک ترکیب بندی را به اشتراک بگذارم که به ویژه در عکاسی از پرندگان مرتبط هستند. اینها قوانین نیستند – در عوض، آنها ایده هایی هستند که شما را تشویق می کنند تا هنگام عکاسی از پرندگان خلاقیت خود را آزمایش کنید و به نمایش بگذارید.
1. تقسیم قاب
اگر پرنده روی یک شاخه بلند نشسته است – یا روی یک جسم بلند دیگر مانند حصار یا سیم – ترکیب شما حداقل به دو قسمت تقسیم می شود. هنگام آهنگسازی، آزادی زیادی در مورد نحوه تقسیم خط قاب دارید. آیا از مرکز عبور می کند؟ تخت است یا مورب؟ در هر دو طرف چقدر فضا باقی می گذارد؟ چگونه با پس زمینه تعامل دارد؟
روش های مختلف تقسیم کادر می تواند منجر به احساسات جدیدی در عکس های پرنده شما شود. دفعه بعد که پرنده ای را روی شاخه پیدا کردید، این شکاف بصری را به خاطر بسپارید و روش های مختلف آهنگسازی آن را آزمایش کنید!

ببینید چگونه این یک قانون نیست؟ این بیشتر راهی برای آگاهی از یک مفهوم مهم سطح بالا در یک صحنه و انتخاب آگاهانه در مورد محل قرار دادن آن است.
2. شامل عناصر محیطی یا رفتاری
من عاشق پرتره پرندگان هستم، اما عکس هایی را نیز دوست دارم که شامل محیط یا رفتار باشد. این عکس ها چیزی در مورد گونه به شما می گویند و این می تواند به ویژه جالب باشد. (این امر به ویژه هنگام نشان دادن عکس ها به افرادی که به اندازه من در مورد پرندگان وسواس ندارند صادق است.)
البته، عکس های پرتره اغلب نکات ظریفی در مورد رفتار و اکولوژی پرندگان نیز ارائه می دهند. ساختار پر، رنگ و ساختار کلی بدن همیشه اسرار آشکار شدن را زمزمه می کند. اما گاهی اوقات یک پیام قوی تر بهترین است، و محیط و رفتار واقعا می تواند پویایی و زندگی در دنیای حیوانات را برجسته کند. وقتی پرنده ای را می بینید با دقت به دنبال این عناصر باشید و تصمیم بگیرید که چگونه آنها را به بهترین شکل در یک عکس منتقل کنید.

3. استفاده از رنگ
پرندگان از هر رنگی متنوعی دارند، پس اجازه ندهید هدر برود! به عنوان مثال، من این عکس Anhinga را در برابر آسمان آبی دوست دارم، زیرا تضاد بین آبی و زرد را دوست دارم:

به خصوص زمانی که پرندگان زیادی در اطراف هستند، من دوست دارم به طور انتخابی عکس ها را بر اساس ترکیب رنگ هایی که ممکن است انتخاب کنم. آنهینگا که به تازگی به شما نشان دادم پرنده ای تیره است که در برابر آسمان روشن به خوبی کار می کند. در همین حال، حواصیل شب زیر به خوبی در درختان کار می کند:

4. توجه به تغییرات پس زمینه
یک تغییر کوچک در موقعیت یا زاویه دوربین شما می تواند بر نحوه ظاهر شدن سوژه در عکس تأثیر بگذارد. همه ما این را می دانیم. اما از آنجایی که پس زمینه حتی دورتر است، پس زمینه حتی بیشتر تحت تأثیر تغییر زاویه دوربین قرار می گیرد! و با لنزهای بلندی که برای عکاسی از پرندگان استفاده می شود بسیار قابل توجه است.
توجه به آنچه در پس زمینه اتفاق می افتد وقتی از طریق منظره یاب نگاه می کنید بسیار مهم است. این امر به ویژه مهم است زیرا به احتمال زیاد آنقدر روی سوژه خود متمرکز خواهید شد که ممکن است پس زمینه را فراموش کنید. بیایید مثال زیر را در نظر بگیریم:

5. هرگز از آزمایش نترسید
با میلیون ها عکس پرنده که می توانند راه خود را به ناخودآگاه شما فرو ببرند، بسیار آسان است که به “حالت خودکار” بروید و فقط در مجموعه خاصی از سبک هایی که قبلا دیده اید عکس بگیرید. من هم در این مورد مقصر هستم. حتی سخت تر است زیرا پرندگان معمولا … تعاونی، و بنابراین هر شات بهتر از هیچ است، درست است؟
اما تسلیم تیراندازی بی فکر نشوید! وارد قلمرو ترکیب بندی عجیب و غریب شوید، به خصوص زمانی که در جمع یک پرنده نسبتا اهلی هستید که مایل به نشستن برای مدتی است، یا زمانی که گونه ای را می بینید که حتی بیشتر از گربه خود از آن عکس گرفته اید.
عکس زیر یکی از آزمایش های مورد علاقه من است که در سائوپائولو گرفته شده است. من یک لاپوینگ جنوبی دیدم و می خواستم ایده “خداحافظی” را منتقل کنم زیرا به زمانی که من برزیل را ترک می کردم نزدیک می شد.

نتیجه
آهنگسازی برای انتقال احساسات و احساسات کار آسانی نیست. اعتراف می کنم که گاهی اوقات فراموش می کنم وقتی بیرون هستم تا آنجا فکر کنم. اما وقتی کمی وقت بیشتری می گذارم تا به آنچه واقعا برجسته است و علاقه من را جلب می کند توجه کنم، همیشه احساس می کنم که عکس های جالب تری می گیرم. بنابراین دفعه بعد که آنجا هستید، اجازه دهید آن عناصر عرفانی رنگ و فرم و شکل در ذهن شما فرو بروند و سپس بفهمید که چگونه می خواهید آنها را به بهترین شکل به تصویر بکشید!